tisdag 27 augusti 2019

En annorlunda allians

En annorlunda allians (häftad)
En annorlunda allians är den första i en lång serie böcker om familjen Bridgerton av Julia Quinn som sålts och uppskattats i många länder. Jag är så glad över att ha läst den här första boken och förhoppningsvis kommer Lovereads att ge ut även de kommande och då har jag mycket fin läsning framför mig. En riktig romance-pärla!

I familjen Bridgerton är de åtta syskon och i En annorlunda allians möter vi Daphne som ska giftas bort och går på diverse tillställningar för att finna sin äkta make, vilket hon tycker är jättejobbigt och har dessutom dålig självkänsla så hon tror inte att någon kommer att älska henne. Men så möter hon Simon, som också går på diverse tillställningar och inte heller tycker om det.

Det här är en historisk romance med värme och kärlek. Någon gång skrattade jag högt och jag läste boken snabbt och med förtjusning. Läs och njut!

Inga kommentarer: