torsdag 22 augusti 2019

Stormvarning

Stormvarning (ljudbok)
Senaste boken till min bokklubb så läste vi Stormvarning av Maria Adolfsson, som också är nominerad till Årets bok 2019. Jag har haft svårt att komma igenom "Stormvarning". Det har tagit mig i princip hela sommaren. Delvis på grund av att jag haft mycket annat för mig och inte lyssnat så mycket på ljudböcker, men också för att den faktiskt inte fångade mig helt.

Jag är förvånad över att Stormvarning är nominerad till Årets bok. Jag tycker att det finns flera andra böcker som är bättre kriminalromaner än denna. Faktiskt. Visst är det en spännande lite ovanlig miljö, Doggerland, men det finns det fler romaner som har, men ändå lyckas bättre med att skapa spänning och få ihop historien. Ledsen, men det blir nog inga fler böcker av Maria Adolfsson för mig på ett tag. Fast jag förstår att det finns många som tycker mycket om den då den är nominerad till Årets bok och att den säkert har många kvaliteter som jag inte förstod. Sedan skulle det naturligtvis varit bättre om jag haft tid att lyssna mer intensivt, både tätare och längre stunder än vad jag gjort i sommar.

Inga kommentarer: