torsdag 27 september 2018

Olycksbarnet

Olycksbarnet (inbunden)

Olycksbarnet är andra delen i Malou von Sivers släktkrönika. Jag tyckte så mycket om den första boken, Mitt hjärtas oro, och har längtat efter denna andra del. Jag undrar hur många delar det blir? Hur som helst, jag älskade även Olycksbarnet. Malou skriver så bra och så intressant. Love it!

I den här delen får vi följa de två barnens uppväxt och när Axel träffar en ny fru. Egentligen vill jag inte skriva mer om berättelsen, för jag tycker verkligen att ni ska läsa den själva, men ta det i rätt ordning. 

Det är en berättelse om hur människor och familjer formas pga tiden, kulturen, uppväxten mm. Om familjen. Om hur vi är som människor och vad vi önskar av våra liv, oavsett vilket årtionde vi lever Jag hade svårt att tro att Malou skulle kunna skriva en andra del lika bra som den första, som slog mig med häpnad, men det gjorde hon. LÄS!

Inga kommentarer: