tisdag 4 september 2018

Med hälsning från Båstad


Jag lyssnar alltid på ljudböcker eller poddar när jag är ute och går/joggar eller cyklar till jobbet. Nu senast när det var dags att välja bok så mindes jag allt positivt som många "bokstagrammare" skrivit om Med hälsning från Båstad av Jenny Fagerlund i sommar.

Tyvärr måste jag säga att hon som läst in boken inte passar riktigt för Med hälsning från Båstad. Den lite omogna Linda, som det handlar om, blir lite mer omogen. Men kanske var det meningen. Även om det är en härlig feelgood i Båstads underbara miljöer så blir jag irriterad på Lindas naivitet och omogenhet. Jag vill liksom bara säga "Skärp dig". Men kanske är det bara så att jag är för gammal...

Jag tycker dock att berättelsen tar sig ju längre man kommer i den och sista delen är riktigt bra. Älskar de mysiga miljöerna som beskrivs i Båstads-trakten och vill absolut resa dit igen. Båstad är underbart!

Inga kommentarer: