onsdag 25 mars 2015

PT-Fias tio i topp

PT:n Sofia Sjöström har nu gett ut boken PT-Fias tio i topp som handlar om hennes tankar och tips kring att träna, vila, äta och njuta. En riktigt intressant och inspirerande bok, då jag tycker att Sofia Sjöströms tankar verkar så sunda och positiva. För varför tränar vi egentligen och försöker äta hälsosamt, jo, för att få ett långt och hälsosamt liv. Inte för att springa runt i hamsterhjulet och må dåligt pga alla måsten i våra liv. 

Här får vi många tankar och tips och förutom det får vi också recept på god mat och lite övningar att träna med. Sofia bjuder också på sina egna tankar och erfarenheter, vilket är intressant och gör boken ännu mer trovärdig. En bok att återkomma till flera gånger i vår strävan efter ett mer hälsosamt liv.

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag står i kö till den på biblioteket, den verkar intressant.

Anna Höglund sa...

Denna känner jag spontant att jag nog skulle vilja äga. Inte helt ovanligt i och för sig med böcker, men denna boken skulle nog passa mig som handen i handsken just nu.