torsdag 12 mars 2015

Nå, hur blev bokklubbskvällen?

Jo, den blev som vanligt finfin. Vi bjöds på en mycket god moderniserad köttsoppa med gott bröd. Till efterrätt fick vi en hallonkaka med kokos och grädde. Mycket gott och som alltid väldigt trevligt!

Lagom till efterrätten börjar vi alltid prata om den bok vi läst. Innan dess så uppdaterar vi varandra om vad som hänt sedan sist. Bokprat, skratt och fina samtal! En härlig kväll!

Till nästa gång ska vi läsa Bea Uusmas Expeditionen: min kärlekshistoria. Den har jag börjat läsa sedan tidigare men inte kommit så långt i. Mest pga att den var så otymplig att läsa i sängen. Nu ska jag ta tag i den igen!

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh, du har en riktigt härlig upplevelse framför dig (enligt mig iaf). Hoppas du gillar den!

Boklusen sa...

Det tror jag. Jag har börjat på den tidigare och då tyckte jag om den. Det hände nåt så jag började att läsa något annat och så har den legat sedan dess. Blir bra att ta tag i den igen!