måndag 2 mars 2015

Ett oemotståndligt förslag

Ett oemotståndligt förslag, skriven av Birgitta Bergin, handlar om Anna Holm som bor i Kungälv. En dag får hon ett brev om att hon har ett arv att vänta, men behöver åka till advokatkontoret i Stockholm för att få veta mer. Hon åker dit och får veta att hon ärvt 5 miljoner euro, men för att få pengarna måste hon utföra ett uppdrag. Ett uppdrag som inte är helt enkelt, men hon bestämmer sig snabbt för att göra det. Kanske för pengarnas skull, kanske för att livet är lite stillastående just nu.

Ett oemotståndligt förslag är en relationsroman som på ett vis är rätt så förutsägbar. Men inte till fullo. Till en början blev jag irriterad på de korta meningarna och att jag inte var så förtjust i författarens torftiga språk, men eftersom jag ville veta hur det skulle bli för Anna så fortsatte jag att läsa. Storyn i boken är okej, men det skulle ha kunnat skrivits på ett mycket bättre sätt.

Betyg?? Jo, jag sätter ju alltid betyg på de böcker jag läser. Främst för att jag själv ska kunna leta i etiketterna efter vad jag tyckte om böckerna. 2? 3? 2? 3?



Inga kommentarer: