måndag 29 december 2014

Fit & framgångsrik

Då och då läser jag boktips i olika tidningar och bloggar, reserverar böckerna på biblioteket och lånar dem. Så även Fit & framgångsrik av Caroline Lidman. Kanske ett boktips för er som ska igång med motionerandet efter nyår igen? Men hur kombinerar man regelbunden träning med en framgångsrik karriär? Det var Caroline Lidmans fråga när hon intervjuade tio människor till den här boken.

Och vad fick Caroline med sig för lärdomar då? Jo, dessa:
1. Från utsidan till insidan.
2. Träna för att orka göra karriär.
3. Planera och prioritera.
4. Gör inte träningen till en big deal.
5. Ladda din spotify.
6. Sätt upp mål med din träning.
7. Köp en snygg träningsoutfit.
8. Byt ut AW-vinet ibland.
9. Dra med en kompis.
10. Mata dig med inspiration.

Nå, gav boken mig inspiration då? Nej, tyvärr, inte mycket. Men jag tillhör kanske fel målgrupp, jag är inte så karriärinriktad av mig.

Inga kommentarer: