tisdag 21 oktober 2014

Lotus Blues

Kristina Ohlssons nya thriller, Lotus Blues, är första delen av två om advokaten Martin Benner som hamnar i hetluften utan att det var meningen från början. En man kommer till Martin Benners kontor och vill ha hjälp med att fria sin syster som dog för några månader sedan och innan dess så erkände hon fem mord. Hennes son är spårlöst borta. Martin är till en början inte ett dugg intresserad, men kan ändå inte släppa fallet utan börjar gräva mer och mer i historien.

Lotus Blues är spännande, men ändå tycker jag aldrig riktigt om berättelsen. Jag kan egentligen inte säga varför. Synd men sant. Antagligen kommer jag inte att läsa del 2 som kommer ut under våren 2015. Jag har tyckt väldigt mycket om Kristina Ohlssons tidigare böcker så jag hade höga förväntningar på denna, kanske var det det som var felet. Eller så är det så att jag gillar mysdeckare mer (typ Denise Rudberg) så den här är för gastkramande för min smak.

Inga kommentarer: