tisdag 14 oktober 2014

Den förlorade sommaren

Jag har börjat se ett mönster i min läsning. Som så många gånger på hösten så vill jag sluka lättlästa, halvromantiska böcker med glamour och lyckliga slut. Jag vet inte vad det beror på, kanske är det ett sätt att lätta upp den grå och regniga vardagen.

Carla Neggers Den förlorade sommaren beställde jag som e-bok för halva priset. Ett perfekt pris och jag tycker det funkar utmärkt att läsa e-böcker i iPaden. Boken handlar om Olivia som säger upp sig på sitt prestigefyllda jobb i Boston och flyttar hem till den lilla byn Knights Bridge i New England för att bygga om det mysiga hus hon införskaffat till ett hotell.

Huset bredvid ägs av en okänd person och tomten till det huset behöver verkligen rensas. Olivia skickar ett brev till ägaren. Ett tag senare kommer en ung snygg kille som inte att han ägde detta hus. Ja, ni förstår vartåt det bär hän. Totalt förutsägbart, men ändå mysigt och trevligt.

Inga kommentarer: