torsdag 30 oktober 2014

90 minuter

I somras gjorde jag ett test som Månpocket hade där man skulle få ett boktips utifrån hur man svarade på ett antal frågor. Jag fick 90 minuter av Katarina Persson. Jag lånade den på biblioteket och sedan har den blivit liggande här hemma oläst. Jag har lånat om och lånat om den. Nu tänkte jag lämna tillbaka den oläst, men så började jag läsa den ändå. Vilken tur!

90 minuter handlar om Nina vars högsta önskan är att få jobba på Visconti Hotel i Beverly Hills. Hon har utbildat sig och har högsta betyg, men får tyvärr inte drömjobbet. I samma veva springer hennes bror på en gammal klasskompis som numera är skådis. Han behöver en ny assistent och Nina tar det jobbet i väntan på ett hotelljobb.

Jag ska inte skriva mer om boken utan tycker att ni ska ta och läsa den i stället. Vill ni ha lite glamour, lite feelgood och chiclit, så är detta boken för er. Man bara flyter med i boken och längtar till nästa lässtund. Härligt!

Jag ville såklart läsa ännu en bok av Katarina Persson, men hon verkar inte ha kommit ut med några fler sedan hon släppte denna. Jag får ha tålamod och se om det kommer fler.

4 kommentarer:

Iza sa...

Hej! Jag gillade också den här :) Ville bara berätta att Katarina gett ut en e-bok som heter En rätt som bäst serveras kall. Den finns både att låna och köpa :)

klok som en bok sa...

Vilket spännande test, måste kolla om det finns kvar.)

Boklusen sa...

Tack! Den ska jag genast kolla upp!

Boklusen sa...

Jag måste också kolla igen, de kanske har nåt nytt. Kul med lite nya tips!