tisdag 30 juli 2013

Saker min son behöver veta om världen


 
När jag tidigare i sommar skulle resa utomlands så laddade jag resan med pocketböcker att läsa på stranden, men eftersom jag reste med Ryanair så var packningsutrymmet begränsat och då jag absolut inte vill stå utan något att läsa så laddade jag ner lite e-böcker på paddan också. En av dem var Saker min son behöver veta om världen skriven av Fredrik Backman.
 
Boken är skriven i krönikeform där Fredrik har spaltat upp de olika kapitlena efter olika teman som han vill berätta om för sin son. Exempel är "Saker du kommer att behöva veta om Ikea" och "Vad du kommer att behöva veta om manlighet".
 
Boken är lättläst och smårolig, även om jag personligen lätt tröttnar när jag läser böcker i krönikeformat även om jag försöker ta ett kapitel då och då. Jag gillade En man som heter Ove mycket och kommer att läsa fler skönlitterära böcker av Fredrik Backman så småningom. 

Inga kommentarer: