fredag 10 december 2021

Projekt jul

 Projekt jul (inbunden)

Projekt jul är den andra boken av Cathy Bramley som jag läser. Jag tyckte så mycket om den första, Fyra årstider på Ivy Lane. Den här börjar lite trögt, tycker jag, men sedan blir det bättre och bättre. Vi möter Merry som precis avslutat ett förhållande och hyrt ett litet hus (som verkar hur mysigt som helst) där hon startar upp en firma som tillverkar doftljus. I staden finns även Cole som också är singel. Han äger dessutom det hus som Merry hyr visar det sig och de två möts. 

Mysig feelgood som bara blir bättre och bättre ju mer man läser. Lagom till den är slut så önskar jag att det var lika mycket kvar. Så nu längtar jag efter nästa bok av Cathy Bramley som jag har för mig att jag läst någonstans ska ges ut till våren. 

En lite rolig detalj med omslaget är att jag har en blurb. Alltid kul! På tal om omslag så är det fantastiskt vackert och mysigt.

Inga kommentarer: