söndag 26 december 2021

Elva änkors man

Elva änkors man (inbunden)

 När årets bok om Marianne Jidhoff av Denise Rudberg kommer ut är det en verklig högtidsstund. När jag fick Elva änkors man i mina händer ville jag bara börja läsa samtidigt som jag inte ville att den skulle ta slut. Svår ekvation. 

Elva änkors man gjorde mig verkligen inte besviken utan var precis lika bra som de tidigare och blev verkligen njutbar läsning. Att få läsa om maten, miljöerna, vänskapen och chokladen är så mysigt. Jag vill bara inte att det ska ta slut. Själva spänningsmomenten är bara bonus, det är feelgooden som är höjdpunkterna för mig. En film om Marianne Jidhoff vore inte helt fel. Undra om någon tänkt på det?

Hur som helst har min nedräkning redan börjat för den tolfte boken. Tack Denise Rudberg för finfin läsning!

Inga kommentarer: