fredag 17 december 2021

Glasveranda med sjöutsikt

Glasveranda med sjöutsikt (ljudbok)

En bok som jag dykt på ofta på sociala medier är Glasveranda med sjöutsikt av Hanna Blixt, så den bestämde jag mig för att lyssna på i slutet av november innan julkalendrarna körde igång. 

Nora reser hem igen, till Leksand, för att läka sina sår och gå vidare i sitt liv. Hon hör av sig till den goda vännen Vega som hon får bo hos till en början innan hon hittat ett eget boende. Parallellt i boken löper två olika historier och jag måste säga att jag inte är så förtjust i berättelsen om författaren Claes. För mig förstör det berättelsen. Om boken varit mer "ren" hade den fallit mig än mer i smaken. 

I övrigt var det roligt att möta Nora och se hur hennes nya liv utvecklades i Leksand, så det kan nog bli att jag läser fortsättningen i Hanna Blixts nya roman framöver.

Inga kommentarer: