måndag 1 oktober 2012

Vår bokklubb

Är ni med i någon bokklubb? Hur funkar den? Jag är med i en bokklubb som har funnits i ca 10 år. Vi är fyra personer som träffas hemma hos varandra fyra ggr/år. Till varje gång har vi läst en bok som vi bestämt gemensamt gången innan. Boken ska finnas på pocket.

När vi träffas är det mycket prat, skratt och god mat. Den vi är hos bjuder på varmrätt och efterrätt. Lagom till efterrätten börjar bokpratet. Innan dess är det så mycket annat som vi måste uppdatera varandra på och diskutera :). Det blir ofta också filmprat.

När kvällen är slut och det är dags att gå hem är vi fulla av glädje och inspiration. Precis som det ska vara efter en bokklubbskväll!!

6 kommentarer:

klok som en bok sa...

Det är så mysigt med bokklubb! Vi var tyvärr bara tre i den jag var med i och sedan började den ena plugga och tyckte inte hon hade tid att läsa för skoj skull så då dog den ut.

Boklusen sa...

Så tråkigt för det är ju så trevligt! Jag skulle kunna tänka mig att vara med i en till:)!

Sincerely Johanna sa...

Jag är på jakt efter en bokklubb för det verkar så trevligt och ger läsningen en helt ny dimension.

Boklusen sa...

Ja, det är verkligen toppen. Hoppas att du hittar någon snart! Eller så får du bjuda in några du känner till en egen bokcirkelstart!

Cicci sa...

Jag har just nu startat en "Vampyrbokcirkel" här på nätet. :-)
https://www.facebook.com/ciccihar#!/groups/496610310364146/

Boklusen sa...

Synd att det är om vampyrer, annars hade jag gärna hängt med;)!