lördag 13 oktober 2012

Sweet!

Oj, vilken bakbok! Roy Fares har precis släppt en bakbok med desserter och sötsaker, Sweet!. Jag blir ju sugen på allt! Lycko Ebba von Sydow som får smaka hans bakverk varje gång de spelar in Go'kväll och Roy är med!

Crème Brûlée har jag tänkt göra ett tag då jag fått en brännare i present när jag tog en prenumeration på en tidning. Nu kommer jag definitivt att testa Roys recept, med chokladkräm. Det ser väldigt gott ut! Jag hoppas att det inte är alltför svårt. Annat jag blir sugen på är:
- Pannacotta med daimcrunch
- Choklad- och hallonslices
- Banana cream pie
- Macarons

Ja, ni förstår, det finns hur mycket gott som helst!

2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Hm, inget för mig alltså jag e ju en sådan där Lchf-are o ska inte äta kolhydrater...så jag får nöja mig med vispgrädde o bär, fy så hemskt det är att gå ned i vikt på den dieten. Så jag behöver alltså ingen bakbok, men för er som kan äta sådant här är det säkert en bra bok!

Kramis från Pockethexan som även undrar om du/ni läsare är intresserade av mina 3 böcker som jag lottar ut på min blogg? Skynda er för tävlingen går ut i morg. kl 23.59.

Boklusen sa...

Så jobbigt att inte få äta kolhydrater! Hoppas att du når det resultat du vill i allafall! Tack för tävlingstips!