tisdag 30 oktober 2012

Morgon i Jenin

Förra veckans bokklubbsbok var Morgon i Jenin skriven av Susan Abulhawa. Boken handlar till största delen om Amal som föds i ett flyktingläger i Jenin (Palestina) och det är hon som är berättarrösten i boken. Vi får följa Amals uppväxt i Jenin, hennes skolår i östra Jerusalem och hennes flykt till USA.

I början av boken tycker jag att det gick lite segt och det var många ord och namn som vara svåra för mig att hålla rätt på och det förtog läslusten lite. Vid mitten av boken hände något som gjorde boken svår att släppa ifrån sig och dagarna efter att jag avslutat boken fanns den i mina tankar.

Betyg: 4

4 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Jag har hört många säga att den börjar lite segt. Har boken hemma men tänker mig att jag får börja läsa den en dag då jag står ut med en seg inledning. :)

klok som en bok sa...

Jag har denna i min reservationslista och hört mycket bra om den så jag hoppas den inte är allt för seg för då kommer jag inte orka igenom den.

Boklusen sa...

Ja, men det är bara början, sen blir den bra. Då får man valuta för "slitet"!

Boklusen sa...

Det fixar du! Orkade jag så orkar du:)!