onsdag 11 augusti 2010

En shopaholic i New York


Sophie Kinsella har skrivit en hel radda med böcker i sin shopaholic-serie och för mig är En shopaholic i New York min första bok i serien. Jag ville prova någon av böckerna och eftersom jag är förtjust i New York så tyckte jag att den skulle passa extra bra.

Boken handlar om Rebecca Bloomwood, en ekonomirådgivare, som inte är särskilt bra att sköta sin egen ekonomi. Hon shoppar och shoppar...och shoppar och shoppar.

Ärligt talat så förstår jag inte varför hon har så många läsare till dessa böcker så hon kan skriva fler och fler. Språket är för enkelt och trist. Inte ens de lyxiga och glamorösa kläderna gör sin rätt i den här boken. Dessutom misstänker jag att den här serien är enormt enformig, rätta mig gärna om jag har fel. Nej, det blir ingen fler shopaholic för mig.

Betyg: 2

Inga kommentarer: