onsdag 11 augusti 2010

Bokstaven E

Nu är det dags för nästa bokstav, som är bokstaven E, i enligtO:s Bokfrågornas ABC.

1. En Evergreen är en sång som är tidlös och ständigt aktuell. Vilka böcker skulle du kategorisera som evergreens?
Det är många böcker som kan vara aktuella pga att det är intressant att läsa om hur det var vid den tidpunkten. Ett förslag är Stockholmssviten av Per Anders Fogelström.

2. Vilka länder i Europa läser du flest böcker från? Finns det något land du aldrig läst en bok från?
Jag läser flest böcker från Sverige. Jag gillar våra svenska författare. Sedan blir det nog mest böcker från USA och England. Det finns många länder som jag inte läst något ifrån tex öststatsländerna.

3. Vilka är dina europeiska favoritförfattare?
Jag har ingen speciell.

4. Jag har just varit i Egypten. Berätta om en bok som har anknytning dit.
Jag kommer faktiskt inte på någon. Jo, Ebba Lindsö skriver i sin bok "Livet makten och konsten att vara sig själv" om sina semestrar i Egypten.

2 kommentarer:

enligt O sa...

Ebba Lindsö skulle jag gärna läsa om! Spännande kvinna. Älskar däremot Fogelström och måste verkligen läsa om stadböckerna snart. Tänker det flera gånger i veckan när jag läser andra som bloggat om dem.

Boklusen sa...

Ja, den boken kan jag rekommendera. Jag tänker också läsa om stadböckerna, men just nu är det så mycket annat som jag vill läsa.