tisdag 24 juli 2018

Småstadspuls


Ännu en nyutgiven feelgood-bok med lockande framsida är Småstadspuls av Karin M. Karlberg. Här får vi följa flera karaktärer i den lilla staden Sandköping. En småstadsidyll där både det ena och det andra lurar bakom hörnet. Inte så oskyldigt som man kan tro vid första ögonkastet.

Jag tyckte om själva orten och karaktärerna, men har svårt för när man lägger in en "spänningsroman" i en feelgood. För mig är inte genrerna förenliga utan blir bara icke trovärdigt åt båda hållen. Det mysiga förtas och jag blir bara irriterad. Men däremot tror jag att Karin M. Karlberg skulle kunna skriva en riktigt mysig feelgood framöver, bara hon låter bli "spänningen".

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Spännande. Den ligger på vänt här hemma. Nyfiken på vad jag kommer att tycka.