torsdag 19 juli 2018

Konsten att bevara en hemlighet


För första gången läser jag en bok av Sarah Morgan på svenska som är inbunden och inte en pocket. Kanske har bokförlaget känt att Konsten att bevara en hemlighet är extra bra så den är värd att få bli inbunden först? Jag vet inte. Men bra är den. Sarah Morgans bästa, utan tvekan.

Här får vi möta de två systrarna Lauren och Jenna och deras mamma Nancy samt Laurens dotter Mack. Relationerna dem emellan är komplicerade. Det finns många hemligheter och de har inte varit bra på att prata med varandra, vilket varit jobbigt för dem alla.

På omslaget står det att det är en romancebok, men jag skulle nog hellre kalla den en relationsroman faktiskt. Jag tycker att det är relationerna mellan dessa kvinnor som står i fokus och inte kärleken till männen. Hur som helst är det en bok att svepas med i och förföras av. Dessutom utspelas större delen av handlingen på New England-kusten i USA. Det måste man ju bara älska! Kan jag få hyra ett hus till nästa vecka, tack?!

Har ni varit tveksam till Sarah Morgan tidigare, kan jag varmt rekommendera denna bok. Typ som Nora Roberts när hon skriver som bäst. Läs och njut!

Inga kommentarer: