fredag 29 juni 2018

Till flickorna i sjön


Jag brukar tycka om Elin Olofssons böcker, men Till flickorna i sjön kom jag aldrig riktigt in i. Det var som att jag aldrig kom nära Helena eller hennes berättelse. Den gick förbi mig. Men, men jag tar nya tag och kommer inte att ge upp Elin Olofsson. Jag tycker om hennes lågmälda berättelser som utspelar sin i mindre orter i Norrland.

Här får vi som sagt möta Helena. Helena som får sparken från sitt jobb och blir samtidigt lämnad av sin man. Börjar städa på sjukhuset och släpper inte någon in på livet. Helena har en "rotig" bakgrund som stör henne hela tiden och så en dag dyker hennes kusin upp på sjukhuset. En kusin hon inte träffat på länge, men ändå blir besatt av.

Det skulle vara mycket intressant att höra vad ni andra som läst boken tyckte. Skriv gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer: