måndag 27 mars 2017

Störst av allt

Lite sugen på en deckare tog jag mig an Malin Persson Giolitos Störst av allt. Men jag insåg rätt snart att det inte var någon deckare utan mer en spänningsroman, själv tror jag författaren kallar den för en rättegångsthriller och det är ett passande namn.

Redan första sidorna får vi veta att artonåriga Maja är häktad för att ha skjutit ihjäl två klasskamrater i ett klassrum tillsammans med sin pojkvän Sebastian, som även han skjutit ett par stycken. Sedan får vi följa rättegången parallellt med Majas berättelse om varför det blev som det blev.

En riktigt intressant och spännande bok ur flera aspekter. Både att få följa Majas historia och även rättegången. En bok att rekommendera, den finns kvar på bokrean om ni vill ha den inbunden.

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

jag tyckte att den var jättebra, helt enkelt

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, den låter intressant. Tack för tipset.