tisdag 7 mars 2017

15 frågor om vårvintern

Inspirerad av Just här - just nu kör jag en enkät om vårvintern.

Semlor eller våfflor?
Helt klart semlor! Jag har börjat gilla det alltmer och i år har det blivit flera stycken och det är helt klart olika kvalitet på olika "semmelställen". Har ett lokalt bageri som klar favorit!


På spåret eller Sveriges mästerkock?
Kan egentligen avstå båda två, men gillar På spåret bäst. Särskilt när det är någon fråga som jag klarar av, då är det kul.

Bokrea eller pocketkampanj?
Bokrea är lite mer spännande, pocketkampanjer är det nu och då hela tiden. Har för första gången på några år införskaffat lite böcker på bokrean. För att vara helt ärlig så känns det som att bokrean börjar bli passé...

Längdskidor eller alpint?
Jag gillar skarpt att åka längdskidor, får för mig att det är effektivare och ger mer för kroppen. Sedan är jag urdålig på slalom och livrädd för att ramla...

Bokaktuella Camilla Läckberg (Häxan) eller Birgitta Ohlsson (Duktiga flickors revansch)?
Jag har tappat lusten för Camilla Läckbergs böcker, men kommer säkert ändå att läsa denna. Det var ju ett tag sedan hennes senaste kom ut och kanske har det blivit bättre. Jag är så irriterad på författaren Erika som hela tiden lägger sig i makens polisutredningar. Usch...


Tulpaner eller snödroppar?
Älskar tulpaner!! Köpte mig en bukett senast idag med rosa tulpaner.





 
 Vasaloppet eller Oscarsgalan?
Jag brukar inte se något av det, men tycker nog att Oscarsgalan är lite mer intressant. Läser gärna lite om den efteråt.

Långkok eller hämtpizza?
Jag är urdålig på långkok, det blir sällan gott för mig. Hämtpizza blir det också sällan, men ack så gott när det väl blir det.

Klassiker eller nyutkomna böcker?
Jag tänker ofta att jag ska läsa klassiker, men tiden räcker aldrig till för det då jag hela tiden lockas av nyutkomna böcker. Lockar mig mer liksom.


Melodifestivalen eller P2-konsert?
Alltså jag ser Melodifestivalen om jag inte har annat för mig, men tycker inte att det är så bra. Det här året har det varit helt värdelöst. Synd. Klassisk musik gillar jag, men oftast bara om jag får välja själv lite mer "populär" sådan.


Pollenallergi eller blixthalka?
Alltså vadå? Vilken fråga!! Inget av det såklart!

Böcker som utspelar sig i Paris eller London?
Gillar London starkt. Tyvärr har jag inte varit i Paris, men skulle gärna åka dit. Men oftast är böckerna som utspelar sig i London bättre av någon outgrundlig anledning.



Ishockey eller bandy?
Är tämligen ointresserad av dem båda, men om jag måste välja blir det helt klart ishockey. Bandy har jag knappt sett i hela mitt liv.
 
Bokaktuella Jo Nesbø (Törst) eller Johannes Anyuru (De kommer att drunkna i sina mödrars tårar)?
Jag är ledsen, men jag kommer inte att läsa någon av dem. Tyvärr.

Blåmesar eller domherrar?
Domherrar såklart. Så vackra fåglar!

Inga kommentarer: