tisdag 11 november 2014

Vår resa till London

På barnens höstlov var vi några dagar till London och det var första gången för mig att besöka denna världsmetropol. Det regnade lite första eftermiddagen då vi kom men annars hade vi +20 grader och sol. Helt underbart väder att utforska en stad i och jag blev positivt överraskad av London. Jag åker gärna tillbaka fler gånger.

- Vi besökte Madame Tussauds och det var ett besök att minnas. Då det, förutom vaxdockemuséet, även ingår spökvandring, biltur i Londons historia och en 4D-film, blev det en lyckad förmiddag.

- Hyde Park. Vilken härlig park! En dag kunde vi till och med sitta och njuta i solen på solstolar som de ställt ut där. Önskar att jag får ta en joggingtur runt i parken någon gång framöver.

- Science museum. Mycket att göra och se!

- London Eye. Vilken utsikt!

- Harrods. Nästa gång SKA jag ha tid att gå fram och tillbaka bland mat- och delikatessdiskarna samt utforska bokavdelningen ordentligt. Varuhuset blev lite hastigt gjort i mitt tycke.

Tyvärr besökte jag inte en enda bokhandel. Jag gick aldrig förbi någon. Det var en besvikelse! Jag hade trott att det fanns många mysiga bokhandlar i London. Det kanske det gör också, men inte där jag var. Trist!

Inga kommentarer: