söndag 23 november 2014

Punkter på en söndag...

  • I eftermiddag har jag varit på bokklubbsträff. Såå trevligt och mysigt som alltid! Idag blev vi bjudna på afternoon tea. Wow!! Hon som vi var hos hade verkligen gjort det toppenbra. Tror jag ska skriva ett särskilt inlägg om det någon gång framöver. 
  • Nå, hur har det varit med läsningen i helgen. Sisådär kan jag verkligen säga. Mest tidningar med julfokus, både med mat och inredning. Ingen bok så långt ögat kan nå. Men nu är jag peppad igen, som alltid efter bokklubbsträffar. Få se vad jag ska ta tag i...
  • Jag har bläddrat och läst väldigt sporadiskt  i boken The bread exchange av Malin Elmlid som jag lånat på biblioteket. Jag tycker att själva storyn är fantastisk, men jag hade inte ro att fördjupa mig i den så det blev mest ett bläddrande. Kanske en annan gång. 
  • Till nästa bokklubbsträff ska vi läsa Tiden där emellan av Maria Duenas. Den ser jag verkligen fram emot att läsa. 
Ha en skön söndagskväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med om the Bread Exchange, grym story men den griper inte riktigt tag..underligt nog.

Passar på att tipsa om en spännande bok jag själv hittade av en slump; Skuggor över Boston,av Tomas Isenstam. Älskar böcker som är genreöverskridande och lyckas fläta samman disparata öden på trovärdiga sätt.

Boklusen sa...

Tack för boktipset! Jättekul att få tips! Den ska jag kolla upp.