lördag 15 oktober 2011

Det blir alltid som man tänkt sig

Det blir alltid som man tänkt sig av Olof Röhlander är den första e-boken som jag läst. Boken utger sig för att vara en handbok i mental styrketräning och det kan man nog kalla den för. Mental styrka behöver vi alla då och då, i olika jobbsituationer, hemma i familjelivet, i kassakön osv.

I boken ger Olof olika tips hur man kan träna sig att tänka i olika situationer för att vända motgång till styrka och slutligen medgång. Att se det positiva mitt i det negativa och kunna tänka "Nästa gång blir det bättre". Att kunna ta med sig motgångar och nederlag till styrka vid nästa tillfälle.

Olof Röhlander har en hemsida där man kan teckna sig för att få ett peppande mail varje måndag, kanske inte helt fel inför en ny arbetsvecka. Han har också en pepp-app som man kan ladda ner gratis till den smarta mobilen.

Den här boken ramlade jag på när jag sökte efter e-böcker och var en intressant läsning. Jag skulle gärna lyssna på honom som föreläsare om han skulle komma till en plats nära mig. Jag förvånades över hur lätt det är att läsa e-böcker och att ladda ner dem. Fler e-böcker kommer det definitivt att bli för mig!

2 kommentarer:

Monika sa...

Oj, det här kan bli pushen jag behöver... Har kollat på läsplatta ett tag nu och kanske, kanske...

Millas Hälsoblogg sa...

Har inte provat E böcker men kanske i framtiden.
En intressant bok vore något för mig