tisdag 29 juni 2010

Vita nätter


Vita nätter är Ann Cleeves andra fristående kriminalroman i en serie av fyra som utspelas på Shetlandsöarna under olika årstider. Jimmy Perez är kriminalkommissarien som arbetar på ön och löser morden i böckerna.

Den här boken var inte lika bra som den första boken, men det kan också bero på att jag inte fick något riktigt läsflyt i boken pga att jag inte hann läsa så mycket som jag ville. Jag tycker att miljön är intressant eftersom jag läst så lite om Shetlandsöarna sedan tidigare. Mysighetsfaktorn (som jag gillar) är inte så hög i boken, det är kargt och lite inskränkt attityd mellan människorna.

Betyg: 3

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag har en annan Ann Cleeves hemma men den hade fått jättedåligt betyg på en annan bokblogg så nu vet jag inte om jag ska bry mig om den!?

Boklusen sa...

Är det en deckare eller roman? Man blir påverkad av det man läser, men samtidigt behöver man ju inte alls tycka likadant.

Lotta -hyllan sa...

Jag älskar Cleeves! Och jag bara tjatar och tjatar om henne hela tiden åt alla känns det som... :) Det är något med de karga och isolerade Shetlandsöarna som fängslar mig.