fredag 18 juni 2010

Månadens bok

Häromdagen kom tidningen Månadens bok i brevlådan. Det är alltid lika intressant att se vad som finns i den.
- Håkan Nessers senaste De ensamma ur Barbarotti-serien, jag är lite fundersam. Jag tror jag väntar tills den kommer som pocket. Jag tyckte att den senaste boken inte riktigt var tipptopp.
- Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann har jag fortfarande inte läst, men har som mål att göra det.
- Arseniktornet av Anne B Ragde. Jag gillade hennes triologi med bl.a. Berlinerpopplarna, så kanske även denna är i min smak.
- I grunden utan skuld av Viveca Sten, också en bok som jag vill läsa.

Ja, problemet är inte att hitta bra böcker att läsa, utan att hitta tid att läsa dem!

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Tycker det är jobbigt att få den tidningen, det är så många böcker jag vill läsa, blir alldeles stressad:-)

Boklusen sa...

Ja, visst kan man bli stressad ibland. Det gäller att komma ihåg att det är ett fritt valt fritidsintresse;)!