lördag 5 juni 2010

Borta bäst


Borta bäst, skriven av Sara Kadefors, överraskade mig och var mycket bättre än vad jag trodde innan. Ibland kan man få för sig saker, helt utan anledning egentligen...
Boken handlar om Sylvia som bor i en bil som står parkerad på Ikeas parkering. Ett ovanligt innehåll, tror inte att jag läst om något liknande någongång. Jag undrar om den här historien är sann, har det hänt på riktigt?? En bok om livet, vänskap, funderingar om hur man ska leva och är det mer rätt att leva på den ena sätten än på det andra?

Betyg:4

4 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Den ska jag kolla in!

Ja, lust och glädje är definitivt ledord. Man ska läsa en bok när man har lust att läsa den, annars blir den inte lika bra!

Boktokig Eva Boström sa...

PS. Jag håller med om det där med mycket på sin attläsa-lista, men visst är det underbart att det finns så många böcker som man vill läsa! Ds.

klok som en bok sa...

Åh den här har jag tänkt jag skulle läsa men glömt bort, tur att du påminde mig:-) Jag gillade hennes förra!

Boklusen sa...

Ja, den här kan jag verkligen rekommendera!