tisdag 5 januari 2010

Vintermat


Den här boken köpte jag genom en 10-årig försäljare från ett jultidningsförlag. Den är skriven av Sanna Töringe och innehåller många fina recept och bilder på både mat och växter. En fin book-table bok och även användbar. Jag har tyvärr inte provat något av recepten ännu, men är väldigt sugen att prova gulaschsoppan. Jag gillar gulaschsoppa, men har aldrig gjort någon egen så det är väl dags att prova det snart. Typisk vintermat också! Just nu finns den här boken att köpa till ett extra bra pris på bokus för medmerakunder. Ett tips för er som vill ha den!

Betyg: 4

4 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Den där boken har jag funderat på att köpa.

Hmm... eftersom jag inte har läst första boken så vet jag ju inte om jag ska rekommendera dig att läsa Systerskap eller inte. Vad tyckte du inte om i den första boken?

Boktokig Eva Boström sa...

Äsch... nu blev det helt fel... har yngsta dottern i knät och skulle svara på två blogginägg och så hamnade jag fel när hon höll på och tryckte. Ursäkta!

Till dig skulle jag ju svara att jag tyckte att jag hade läst en bok till av honom, men när jag kollade igenom min lista hittade jag inte honom. Hmmm... jag undrar om jag har glömt att skriva upp den boken. Men visst är det härligt att läsa sådana böcker, nu när det är så kallt!

Boktokig Eva Boström sa...

Äsch igen!!! Jag inser nu att det blev rätt trots allt eftersom båda inläggen kom från dig. Så förvirrat det blev! Man ska nog inte svara på inlägg med en 1½åring i knät som glatt trycker på allt hon kommer åt! Man får lite svårt att koncentrera sig! Hoppas du får en trevlig kväll trots all förvirring!!

Boklusen sa...

Haha! Jag tycker nog som du att den där "spänningsdelen" i boken är bortkastat. Ett rent relationsdrama hade blivit bättre. Att du hinner läsa så mycket med en 1½-åring!! Imponerande.
Trevlig kväll på dig också!