söndag 24 januari 2010

Tankar om pelargoner


Häromdagen då jag var på biblioteket så stod denna bok mitt framför mig på en hylla. Jag norpade den direkt då jag gillar pelargoner och tycker dessutom att Lasse Anrells stora intresse för pelargoner är intressant.
Boken var smårolig och gav mig lite nya tips. Jag kommer inte att plantera om mina pelargoner i fortsättningen, jag kommer att ge dem MYCKET näring och då helst blåkorn (måste inhandlas) och helst ska de inte förvaras i garaget heller (men det gör jag ändå då jag inte har något uterum).
Nu längtar jag till våren då jag ska plantera många pelargoner, tätt tätt i stora krukor!!

Betyg: 4

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Som du säger... jag kommer säkert igen med min läsning!

Håller med om att Pelargoner är vackra blommor. Det blir så hemtrevligt med dem i krukan!

Boklusen sa...

Det går upp och ner med läslusten. Man ska inte läsa för att man är tvungen heller, det ska ju vara en glädje!!