måndag 4 januari 2010

Det lömska nätet


Igårkväll var jag i desperat behov av fler böcker pga förkylningens möjligheter till mer läsning så jag åkte hem till en god vän och fick med mig några pocketar att låna. En av dem var "Det lömska nätet" av Helen Tursten. Jag har läst alla Turstens böcker om Irene Huss och tycker nog att den här var den bästa på länge. Kanske också för att jag sett flera filmatiseringar och såg Irene Huss framför mig. Speciellt mycket gillar jag att följa Irenes liv hemmavid med man och nu utflyttade barn. De avsnitten skulle gärna få vara längre. Boken var spännande och svår att släppa.

Betyg:4

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Men vad tyckte du om slutet? Är det inte den där det kommer en lång radda sidor om maffian som förklaring till allting!? Eller blandar jag ihop den med någon av hennes andra...

Boklusen sa...

Det måste vara någon annan, eller så har jag väldigt kort minne...

Anonym sa...

Jag har nyss läst ut den äntligen och jag tycker också den var bra! En 4:a./Mariana