tisdag 2 juni 2020

När du blir vi

När du blir vi (häftad)

Jag har fått den stora glädjen att i förväg få läsa Åsa Bonellis tredje bok om Malin När du blir vi. Först var jag lite frustrerad för jag hade glömt en hel del från de tidigare böckerna, men snart var hjärnan med och jag kunde fokusera helt på berättelsen. Om författaren Malin som nu är singel och längtar efter barn. Om Olof, son till Herman, och som nu är en "låtsasbror" till Malin och nu skrivit en bok tillsammans. Om Emelie, Malins löparkompis, som hon lär känna genom ett inlägg på facebook. Och Jacob, Malin och Olofs förläggare i Danmark. Som ni märker så tycker jag om dem alla. Ett härligt persongalleri som Åsa Bonelli skapat och som jag gärna vill bli vän med.

När du blir vi är en härlig feelgood om kärlek, vänskap, livet och böcker (vi är till och med på Bokmässan en stund, älskart). Med stort hjärta i karaktärerna och en underbar berättelse som bara blir bättre ju mer jag läser. Så tyvärr när boken är slut så hade jag önskat en halv bok till. Men kanske, kanske kan det bli ännu en bok om Malin.

Inga kommentarer: