tisdag 16 juni 2020

Systrarna från Toscana

 Systrarna från Toscana (häftad)

Efter att ha älskat Lori Nelson Spielmans Det kommer alltid en ny himmel, blev jag väldigt förtjust när jag upptäckte att det skulle komma ut en ny bok på svenska, Systrarna från Toscana. I New York lever två kusiner, yngsta systern i vardera familjen, med en förbannelse över sig. Den yngsta systern ska inte hitta kärleken. Både Emilia och Lucy försöker glömma och inte tro på förbannelsen, men den lever med dem ständigt. En dag kontaktas Emilia av sin gammelmoster Poppy, som vill bjuda med henne på en resa till Toscana. En resa som förändrar livet.

En bok om släktskap, familjehemligheter och kärlek. En bok som också får en att fundera på sina egna livsval. Följer jag mitt hjärta eller lever jag under andras önskemål?

Inga kommentarer: