tisdag 26 maj 2020

Den sista sommaren i Cornwall

Den sista sommaren i Cornwall (inbunden)

När jag började läsa Liz Fenwicks senaste roman Den sista sommaren i Cornwall så väntade jag mig en typ av feelgood-läsning i fina miljöer. Men jag fick något annat. En fint skriven roman om en kvinna som tidigt i livet drabbas av alzheimers och hennes väg till att bli allt sämre.

För mig var det lite svårt att komma in i boken till en början. Lite rörigt. Men jag gav mig själv ordentligt med lästid så att jag kom in i handlingen ordentligt och sedan var det en berättelse som jag absolut ville fortsätta följa. Härligt persongalleri och dilemman som är viktiga och intressanta samt ger fortsatta tankar. En bok som ger mig kopplingar till Lisa Genovas "Fortfarande Alice". Läsning som rekommenderas!

Inga kommentarer: