tisdag 9 juni 2020

Kring denna kropp

 Kring denna kropp (ljudbok)

Härom veckan hade vi bokklubbskväll och vi hade läst Kring denna kropp av Stina Wollter. En bok som jag hade stora förväntningar på efter Stinas sommarprat. Tyvärr lyssnade jag på boken, vilket gjorde att jag ibland gled iväg med tankarna när jag inte riktigt fångades av berättelsen. Jag hade hållit ett bättre fokus om jag läst den. Fast att få höra Stina läsa sin egen bok var ju såklart ett plus.

Vissa delar är riktigt intressanta och tankeväckande och andra lite mindre. Det är säkert olika för oss alla vilka delar man fångas av och berörs mer av. Just tankar om kroppen som är återkommande i boken är ett viktigt ämne och att man får trivas och vara i den kropp man har utan andras synpunkter och kommentarer.

Vi hade intressanta diskussioner i bokklubben och berördes av olika delar, men vi kunde enas om att det Stina gör genom att lyfta fram sin kropp och att allas kroppar är fina är viktigt. Förhoppningsvis kan våra normer bli vidare och mer mänskliga med tiden.


Inga kommentarer: