tisdag 22 maj 2018

Mellan dig och mig


Återigen en bladvändare! Mellan dig och mig av Catherine Isaac, handlar till sin början om en oavslutad (eller avslutad) kärleksrelation där Jessica önskar att hennes son ska få en bättre kontakt med sin far. Samtidigt är Jessicas mamma väldigt sjuk i Huntingtons sjukdom och är inlagd på sjukhus. Med påtryckningar från sina föräldrar väljer Jessica efter mycket om och men att tillsammans med sonen semestra på hans fars semesteranläggning i Frankrike.

En kärleksroman med mycket mer. Om relationer. Sjukdom. Döden. Hur vill vi leva våra liv? Ingen av oss vet hur lång tid vi har kvar att leva. Vad är viktigast i livet? På köpet fick jag med mig nya kunskaper kring Huntingtons sjukdom som jag inte visste något alls om innan.

En bok jag varmt rekommenderar.

Inga kommentarer: