söndag 13 maj 2018

Punkter på en söndag...

(Bild lånad från Lexingtoncompany.com)

Nu var det länge sedan, men nu är det dags för lite punkter på en söndag igen. 

  • Underbart väder ute! I hela landet tror jag... Vilken långhelg vi haft! Ett företag som ger mig mycket inspiration året runt är faktiskt Lexington, som jag också lånat bilden ovan av. De har många fina bilder, både på hemsidan och instagram att njuta av. Även om man inte köper deras produkter som kan man inspireras och drömma sig bort via bilderna. 
  • I helgen har jag faktiskt fått läst en hel del, då jag åkt en hel del tåg. Jag älskar att läsa på tåg, så lugnt och stillsamt och man kan inte göra annat än läsa. Jag har läst ut två böcker Brutna små regler av Christina Schiller samt Sommar i Hamptons av Sarah Morgan. Mina tankar om dem kommer till veckan. 
  • I övrigt läser jag en hel del tidningar regelbundet. Readly-appen är verkligen toppen! Den har nästan alla tidningar jag skulle önska. Kanske är det tur för mig att den inte har fler tidningar för då skulle jag väl aldrig hinna läsa böcker. Och tänk så fort det går att vänja sig vid nya saker, nu saknar jag inte alls papperstidningar lika mycket längre. 
  • I morse lyssnade jag på Everlöf och Månström när jag var ute och gåjoggade. De ligger på en helt annan nivå än mig både på sitt löpande och i podden, men det är ändå inspirerande. Jag behöver all pepp jag kan få så jag lyssnar regelbundet på olika träningspoddar. 

Ha en fortsatt fin söndag!

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

läser inte så mycket på resor.

bloggbohemen sa...

Tågresor är avkopplande (om det inte blir förseningar och missade byten). Ofta blir det mindre läst än vad jag tror på min tågresor, men att titta ut genom fönstret och rensa hjärnan är också bra.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Håller med, Readly är så bra!