måndag 21 november 2016

Solnedgång i Central Park

Så har jag läst nästa bok i Sarah Morgans serie om tre väninnor på Manhattan, Solnedgång i Central Park. Boken började lite segt och jag hade inte så mycket lästid så det tog ett tag att komma in i den. Sedan när det väl lossnade så var det svårt att släppa den...

I den här  boken får vi följa Frankie som är livrädd för kärlek och romantik. Skrämd av sina föräldrars dåliga äktenskap och sin mammas minst sagt frisläppta liv. Väninnan Paiges bror Matt knackar på en kväll och på någon underligt sätt börjar Frankie bli lite intresserad av honom, fast hon verkligen inte vill ha något förhållande.

Som sagt, när jag väl kom in i boken så ville jag inte sluta läsa. Som en härlig romantisk film som man bara vill fortsätta att se till allt är slut. Så nu ser jag fram emot nästa bok i serien, Miraklet på femte avenyn som ges ut i början av december. Lite roligt är det att den här serien går ihop lite med Sarah Morgans andra serie som utspelar sig på Puffin Island.

Inga kommentarer: