söndag 13 november 2016

Punkter på en söndag...

  • Nästan varje söndag så skriver jag dessa "Punkter på en söndag...". Idag undrar jag verkligen vad jag ska skriva om. Principen är ju att jag ska skriva om vad jag sett och läst. Har jag gjort det nåt? Vad gör jag egentligen av min tid, för jag gör inget annat heller? Var tar tiden vägen? Hemskt egentligen när jag tänker efter.
  • Hur som helst, så nåt annat som jag gjorde igår, var att jag köpte två röda amaryllislökar och satt ner i ytterkrukor. Stampade ut i skogen och grävde fram lite mossa under snön och dekorerade. Nu är julen lite igång i blomväg kan man säga. Jag älskar alla julblommor och kan ha dem i överflöd. Nästa inköp är vita amaryllis som jag egentligen tycker är ännu vackrare, men de fanns inte på ICA när jag handlade igår. 
  • Just nu läser jag Solnedgång i Central Park av Sarah Morgan. Det går långsamt kan man milt sagt säga, trots att boken är lättläst och jag skulle gärna läsa mer. Kanske kan jag få till det i eftermiddag?
  • Något som jag däremot läst igår samtidigt som jag såg Så mycket bättre på TV är lite jultidningar. Alltså, det är ju såå mysigt! Bästa tidningarna under året!
Ha en fortsatt skön söndag!


Inga kommentarer: