fredag 29 augusti 2014

Bröllopsnatten

Ojojoj, ibland blir det bara för mycket! Nu har jag läst Sophie Kinsellas Bröllopsnatten. Den handlar om Lottie som vill gifta sig med pojkvännen Richard, men det visar sig att han var inte alls redo för giftermål när hon var säker på att han skulle fria.
För att glömma Richard men ändå få bli gift, träffar hon den gamla ungdomskärleken Ben och inom några veckor är de gifta till Lotties systers stora förtvivlan.

Bröllopsnatten har några roliga stunder, men för det mesta är det bara för mycket. Det ena tokiga efter det andra inträffar. Det blir orealistiskt och mindre kul efter en stund. Jag kanske börjar bli för gammal för sådana här böcker? Men ändå tycker jag att den här genren kan vara trevligt underhållande emellanåt, om man har tur att råka ut för rätt bok det vill säga.

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Har inte läst denna men håller med dig om att det kan vara underhållande ibland, tyvärr har jag oftast otur när jag ska läsa den här typen av böcker.

Boklusen sa...

Synd att det ska vara en chansning! Men då det lyckas är det ju riktigt underhållande.