onsdag 20 maj 2020

Vingar av silver

Vingar av silver (inbunden)

En av de författare jag följer konstant är Camilla Läckberg. Jag har hängt med sedan Isprinsessan kom ut för evigheter sedan och hennes popularitet och utveckling har bara ökat. Och jag förstår att försäljningssiffrorna bara ökar och populariteten internationellt med. För det här är en spänningsroman med klass!

Själv hade jag glömt lite kring bakgrunden om Faye, men jag kom snabbt in i handlingen igen, vilket verkligen uppskattas. Hennes kamp mot exmannen är långt ifrån slut och mitt i allt detta är det någon som försöker ta hennes framgångsrika företag ifrån henne.

Alltså det är så spännande och nagelbitande, så jag lägger ihop boken ibland och hämtar andan. Lite för spännande för min smak egentligen, men en sådan bok då och då går bra. För förutom spänningen finns relationerna, som för mig är A och O i alla böcker. Fina kvinnoporträtt som man inte annat än kan älska.

Om du inte läst En bur av guld så måste du läsa den först, men annars är det bara att köra igång med denna. Räkna med sträckläsning och stunder emellan för att hämta andan. 


Inga kommentarer: