torsdag 14 maj 2020

Där kräftorna sjunger

Där kräftorna sjunger (ljudbok)

En bok som är väldigt omskriven ens innan den gavs ut på svenska är Där kräftorna sjunger av Delia Owens. Delia är zoolog och författare men detta är hennes första roman. Grattis kan man verkligen säga för vilken romandebut! Hyllad av alla och trots hypen så motsvarade den mina förväntningar. Ovanligt nog.

Här möter vi Kya som bor i träskmarken utanför en liten stad där man inte ser så gott på folket i träskmarkerna. Med en minst sagt tuff uppväxt lever hon vidare. Eller överlever kanske man kan säga.

Ärligt talat så tror jag nästan att boken är oförglömlig. Den biter tag i märg och ben på mig och är så annorlunda. Jag kan inte annat än att fortsätta varmt rekommendera den. Jag lyssnade på Där kräftorna sjunger och jag kan ibland tycka att vissa böcker blir sämre av att lyssnas på, men med denna fungerade det ypperligt.

Läs och njut!

Inga kommentarer: