söndag 28 juli 2019

Hur går det med sommarpratarna?

 Bildresultat för sommarpratarna 2019
Hur går det för er med lyssningen av sommarpratarna? Jag är alltid på och intresserad av årets sommarpratare, en av sommarens höjdpunkter tycker jag. De jag lyssnat på hittills är:

- Fares Fares (++++)
- Isabella Löwengrip (+++)
- Anders Hansen (+++)
- Stina Wollter (+++++)
- Tony Irving (++++)
- Anne Ramberg (+++)
- Carina Bergfeldt (+++++)



Jag har reflekterat över en sak, nämligen den att jag nog har högre förväntningar på sommarpratare som jag vet mycket om. Vilket resulterar i att jag redan vet mycket av det de kommer att prata om i sommarpratet, vilket gör att jag tycker att det blir sämre. Konstigt nog. Så var det med exempelvis Isabella Löwengrip och Anders Hansen vars liv och forskning jag följt en del och därför var det färre nyheter i sommarpratet för mig och fick mindre wow-faktor.

Vilka har varit mest intressanta hittills tycker ni?

2 kommentarer:

Emma Rosell sa...

Jag har än så länge lyssnat på Isabella Löwengrip, Anders Hansen och Stina Wolter. Jag har även påbörjat Tony Irvings sommarprat men batteriet i hörlurarna tog slut och jag hann därför inte lyssna färdigt igår. Jag ska lyssna klart en annan dag. Fastnade nog lite extra för Stina Wolter eftersom två i min närhet också drabbats av cancer, den ena av dem gick bort tidigare i våras. Vilken/vilka tycker du bäst om hittills och varför? MVH Emma

Boklusen sa...

Jag håller nog med dig om Stina Wolter, just för att det var så gripande. Men jag tyckte också mycket om Carina Bergfeltds sommarprat.