tisdag 30 juli 2019

Hjortron och hjärtan

Hjortron och hjärtan (häftad)
När Eva Swedenmark och Annica Wennström släppte de tidiga "bär-böckerna" om familjen kring restaurangen "La Stella" tyckte jag mycket om dem, så självklart var jag nyfiken att läsa även denna nyutgivna Hjortron och hjärtan, som är den femte boken i serien. Jag var lite fundersam innan, då det var ett tag sedan jag läste de tidigare, men jag kom snabbt in i handlingen och persongalleriet så jag blev glatt överraskad.

Hjortron och hjärtan är en mysig bok där vi får fortsätta följa Mario och Liselotte som är skilda med nya respektive i deras nya förhållanden, deras barn, Liselottes syskon och föräldrar samt restaurangen "La Stella". Och visst skulle jag gärna läsa en sjätte bok också för att fortsätta få följa med familjen på nya äventyr i livet.

Inga kommentarer: