torsdag 4 juli 2019

En sommar i Devon

 En sommar i Devon (inbunden)
Lucy Diamond är en av våra härliga feelgood-författare just nu och i dagarna har hon kommit ut med En sommar i Devon. Olivia har nyss blivit änka och reser motvilligt ner till sommarhuset i Devon på egen hand, trots att hon egentligen inte vill. Barnen med familjer kommer lite senare. Där möts hon av en rejäl överraskning.

Första delen av boken var lite rörig innan jag fick ihop alla trådar om vem som var vem. Det tog ett tag, men sedan hade jag koll på läget och tyckte mycket om dem alla. En feelgood med mycket smärta skulle jag nog vilja säga. Jag vet inte om jag betecknar det helt som en feelgood, men helt klart bra i allafall.

Jag tycker att det är härligt att hela feelgood-genren har fått ett uppåtsving i Sverige, det har jag saknat. Att förlagen dessutom lägger ner sig för att få så fina omslag som lockar och glädjer oss läsare är jätteroligt!

Inga kommentarer: