tisdag 25 juni 2019

Ett enklare liv

 Ett enklare liv (inbunden)
Äntligen har Anna Fredriksson kommit ut med den andra delen i serien "Pensionat Pomona", Ett enklare liv. Precis som i den första boken får vi följa tre generationer kvinnor, mormor Vanja, mamma Sally och barnbarnet Josefin och deras relation till varandra. Relationer som inte alltid är så enkla. De olika val vi gör i livet får konsekvenser för oss själva, men också för de runt omkring oss.

Som alltid är Anna Fredrikssons böcker intressanta och jag tycker om de flesta personer i boken, något som är ganska viktigt för mig när jag läser. Miljön på Österlen verkar vara fantastisk. Jag har fortfarande inte varit på Österlen, men längtar dit. Tänk att få bo på Pensionat Pomona? Det vore ju häftigt att få frukosten framdukad av Sally och att Josefin har städat mitt rum.

Nåväl, slut på drömmar och fantasier. Nu längtar jag efter den tredje och avslutande delen i triologin om Pomona. För er som inte läst något av Anna Fredriksson kan jag varmt rekommendera alla hennes böcker.

Inga kommentarer: