tisdag 18 juni 2019

Brevvännerna

 Brevvännerna (inbunden)
Eli Åhman Owetz har skrivit en härlig roman, Brevvännerna. Jag har läst de flesta av hennes tidigare, men denna slår dem alla. Så mysig och härlig att läsa! Jag hade turen att kunna sträckläsa den under en solig dag med få måsten och det är ju alltid en fördel. Men så ville jag inte släppa Brevvännerna heller, för hur skulle det sluta?

Bara titeln, brevvännerna, väcker positiva minnen från min uppväxt, då jag hade flera brevvänner och dagens höjdpunkt var att vittja brevlådan för att se om man fått någon post. Här växlas breven via bokbussen. Och bokbuss... Så underbart! En sådan skulle jag också vilja besöka, det var evigheter sedan sist. 

Lantortsidyll, medelålders kärlek (eller inte kärlek), vänskap, böcker, ja, det mesta ryms i denna sommarpärla. En bok som passar perfekt i hängmattan eller på stranden i sommar om man önskar lite mysig romantik och feelgood.

Inga kommentarer: